tisdag 15 juni 2010

Bokeh och jordskalv

Här sitter man och ska försöka blogga lite och plötsligt är det som att huset håller på att rasa! Fy, så otäckt! Jag rusar upp på övervåningen och är beredd på att slita upp lilla M ur sängen, kommenderar J att kolla till W, och hundarna som just busat, blir alldeles tysta och stilla och ser allmänt skärrade ut! Huvvaligen för jordskalv!! Är fortfarande lite skakis. Man hinner tänka rätt mycket en sån gång... Typ, är det en bil som har kört in i huset, eller kanske...?

Ja, ja, nu är det sent som vanligt! Bäst att skynda på lite...

"Bokeh" är veckans fototema. Trodde Malin stavat fel när jag såg temat men det finns tydligen något "fenomen" som kallas så. Hur som helst har jag provat att fota lite bokeh ikväll. Himla kul faktiskt. Blir rätt effektfullt.

Skulle kanske ha använt mig av stativet för att få mindre skakningar och finare "bokeh:ar"( eller hur man nu ska böja det ordet...) men det får bli en annan gång.

Jo, "bokeh" är de här ljusprickarna ni ser på bilderna.

2 kommentarer:

  1. Ser man på!
    Hur snabb var inte du denna gång...riktigt bra bokeh......dags att lägga på ett kål.
    Pysslar med annant men jag får väl ta det i helgen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo, nu gick det undan. Det är bra då man inte behöver förflytta sig från gården:) och sen är det ju så kul att lära sig nåt nytt. Saknar verkligen våra onsdagskvällar. Hur som helst, riktigt kul tema!

    SvaraRadera